fredag 18 september 2015

Äventyret kan börja!

Det är tidig fredag morgon. Sitter i utkanten av Los Angeles och äter en tidig frukost. Har valt att göra så sedan jag kom hit. Lagt mindre vikt vid tidsomställningen och sovit både på dagen och på natten. Tänker att oavsett så ska jag se till att vara så utvilad som det bara går när det väl är dags för lopp.
Ikväll är det dags att åka norrut. Från LA till Lake Tahoe väntar en bilresa på nästan 80 mil. Vi åker större delen ikväll och sista biten i morgon bitti. Jag måste checka in cykel och min närvaro senast 11.00 på förmiddagen lördag.

Jag ville göra det här för nästan 20 år sedan. En Ironman alltså! Gjorde ett tafatt försök med några sprinttävlingar i triatlon samtidigt som jag drev ett företag med 50talet anställda och precis hade blivit två barnspappa. Som mitt liv såg ut då var det såklart inte realistiskt. Har tänkt på det från och till genom åren men sen jag passerade 40 så har jag slagit bort det med en klassiker. " Jag är för gammal".
Fan heller sa jag till mig själv för ungefär ett och ett halvt år sedan. Mina dagar är fyllda av att hjälpa folk med att uppfylla sina drömmar. Visste att allt jag skulle behöva var en klok och genomtänkt plan.
Hade massor av erfarenhet från träning inför långlopp i löpning och skillnaden är inte jättestor mer än att du måste ha tid att träna cykel och simning också.
Började då med att anmäla mig till en halv Ironman förra sommaren i Budapest. Dumt att ge sig på en hel direkt. Tränade mycket under sommaren och loppet blev sedan inget stort bekymmer. En bra erfarenhet som en del i huvudmålet.
Tränade på under vintern så mycket jag hade tid med. Jobbar mycket när jag jobbar och det gäller att ta tillfällena i akt. Cykla till och från gymmena. Hänga med och köra med dom kunder som ex ville springa utomhus. Visste att när det skulle bli varmare på våren skulle jag få betydligt mer tid över för egen träning. Sommaren blev sen de träningsintensivaste 4 månader jag varit med om.

Oavsett hur det går på söndag känner jag mig piggare, starkare, gladare och rikare på alla områden som jag tycker är viktigt i livet.
Tror att det är så för att jag följer mina drömmar.
Vem som helst kan göra det.
Dröm- gör en plan- jobba hårt och var ärlig mot dig själv- så är drömmen verklighet snabbare än du tror!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar