tisdag 25 augusti 2015

En vecka kvar!

Ja det var längesen jag skrev något här. Är mitt uppe i mina Ironman förberedelser och ca 25 timmars träning per vecka i mitt redan rätt fulla schema har tyvärr gått ut över bloggen.
Träningen går så bra som jag kunde önska. Känner mig stark på både cykeln och i löparskorna. Simningen är som den är. Svårt att få till tekniskt och med fart och målet där är bara att ta sig igenom de nästan fyra kilometerna som inleder tävlingen.
Har en konstant kraftig träningsvärk i hela kroppen som resultat av den höga träningsdosen och det är både spännande och nytt även för mig. Ska i all fall bli skönt att börja trappa ner träningen om en vecka. Då är det tre veckor kvar till loppet.

Indoor running har satt igång igen och det är verkligen fantastiskt roligt med den klassen. Trots 25 grader och strålande sol ute kommer människor in och kör intervaller på löpbandet kl 13 en lördagseftermiddag. Efter två veckor med lugna komma igång pass kör vi den här veckan ett kort snabbt upplägg.

Gör så här. Hela passet på plant underlag.
5*70 sekunder med maxfart + 1 km/h, 20 sekunders vila mellan.
3*30 sekunders med hög fri fart, 15 sekunders vila mellan.
4*70 sekunder med maxfart+ 2 km/h, 20 sekunders vila mellan.
4*30 sekunder med hög fri fart, 15 sekunders vila mellan.
3*70 sekunder med hög fri fart, 20 sekunders vila mellan.
5*30 sekunder med hög fri fart, 15 sekunders mellan.

Maxfart är den högsta fart ni kan hålla under trettio minuter utan att stanna. Jämför hur snabbt ni springer fem kilometer. Gör du 25 minuter på distansen är din maxfart 12 km/h.

Lycka till!
Vi hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar