söndag 29 december 2013

Ska du bryta löften? Gör det nu! ;)

Visst är det en bra jul?! Bara några "klämdagar" semester så är du ledig nästan tre veckor. Ungefär mitt i det nu. Massor med mat och massor med tid! Hur är lusten för träning? Ja, för min del när jag jobbar mindre så tränar jag mer just bara för att jag jobbar med träning!
Nu börjar det närma sig. Nyårsafton, tiden när livet ska ändra sig. Nu så, nu blir det andra bullar. " Jag ska träna och inte sluta i februari". Vet inte hur många som gör det men det är vilket fall för många. Börjar i Januari och slutar i många fall snart.
Det är klart att du ska börja träna. Klart att du ska ha mål med din träning men snälla söta rara gå inte från ingen träning till en olaga bosättning på någon gymkedja. Du tröttnar antingen för att kroppen protesterar eller på att sova i stretch rummet eller så är det någon närstående som tycker bättre om att ha dig hemma med bulle på magen än att du är borta hela tiden!
Ha ett rimligt mål. Prata med någon som känner dig eller någon som jobbar med träning som kan hjälpa dig att sätta ett mål som faktiskt går att uppfylla.
Så här två dagar kvar av året så har du faktiskt en unik chans. Om du kommer ihåg dina löften från förra nyårsafton så skit i dom just nu och ha ett riktigt gott nytt år! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar