onsdag 1 januari 2014

2013, mest, bäst, störst och faktiskt lite läskigt!

Hemkommen efter nyårsfirande på Vätö, en bit utanför Norrtälje, med goda vänner. Stig Helmer det mest spännande på tv. Då är det lätt att bli nostalgisk och tänka tillbaka på året som varit. "Läskigt" skrev jag och läskigt har det varit. Bara lite och inte så länge men en spännande känsla varje gång den kommit.
Det är några år sedan nu jag bestämde mig för att börja jobba som pt. I och med det så klev jag också ut på en "scen" som jag inte var helt trygg på. Trodde jag. Väldigt snart så var det precis tvärtom. Känslan när jag kommer till gymmet är något jag önskar alla. Glädje, energi och en tillvaro uppfylld av bara välmående på olika områden!
För att få lite extra fart och krydda på livet så bestämde jag mig för ungefär ett år sedan att skapa mig min egen "bucketlist" eller som jag valde att kalla den, 99-listan. "99 saker jag ska göra innan jag dör". Hoppas att jag inte dör i morgon men gör jag det så har jag gjort mitt bästa för att fylla livet med precis det jag vill ha! :) Alla borde ha en sådan här lista. För egen del har den fått mig att inte skjuta på saker. Jag har uppfyllt både stora och små drömmar. Rest till platser jag drömt om att se. Ridit, fäktats, klättrat, simmat med sköldpaddor och massor av andra saker och just det. Personligt rekord i Stockholm Marathon! Trodde innan aldrig att det skulle vara möjligt. När jag tänker tillbaka så hänger det såklart ihop! Viljan att göra mitt bästa. Inte hålla tillbaka det som är viktigt. Fokus på nuet. Ge och såklart få energi på en mängd olika plan! Tack vare att jag omger mig med bra människor. Känna, utveckla och våga släppa fram nyfikenheten som jag tror alla vaknar med varje morgon!
Häng med så gör vi 2014 till något ännu bättre! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar