söndag 17 november 2013

Nu kör vi igen! Tv soffa imorgon. :)

Nu kör vi igen! Ja så känns det verkligen. Började blogga med förhoppningen och avsikten att hinna med att spegla både jobb och vardag. Nu jobbar jag med min hobby. Njuter av av varje dag. Livet går i en farlig fart. Så fort att jag inte hann med själv. Bara att backa tillbaka. Se på vad som är viktigast och prioritera lite annorlunda.
I morgon är jag inbjuden till programmet "efter tio". En tjugotreårig manlig journalist har skrivit en artikel om att kvinnor nu för tiden är de som raggar på krogen att de tar initiativ och att de ber dig sticka morgonen efter. Sen sitter han förgäves och väntar hemma på att de ska höra av sig igen....
Stackars honom.... Jag skämtar så klart. Vill han göra sig till offer så har han lyckats. Det är väl fantastiskt att kvinnor tar initiativ att dom säger vad dom vill ha. Den unge journalisten får slipa på argumenten, bättra på den nattliga samvaron så kommer säkert drömprinsessan att höra av sig igen. Det finns ju så klart ett alternativ.
Bättra på självkänslan journalist Joakim. Mister du en står det tusen dig åter. Sträck på dig, tro på dig själv och lyssna så kommer tjejerna till dig i klasar! :)
Min roll är bla att spegla hur det såg ut när jag var 23 år. Vilken skillnad jämfört med idag. Inte någon stor skillnad för mig personligen. Jag är singel precis som jag var när jag var 23. Jag träffar en hel del tjejer precis som när jag var 23. Precis som när jag var 23 blir jag nobbad lite oftare än när jag får napp! Självklart respekterar jag att nej men blir glad om man i alla fall kan ha en vänskaplig samvaro. Att välja själv och att acceptera att du ofta kan få ett nej är inte bara viktigt när det gäller tjejer utan själva grunden till att ditt liv ska bli så bra som möjligt. Joakim har precis som vi andra ett val och det är bara du själv, han själv och jag själv som är ansvarig för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar