lördag 9 augusti 2014

Timmarna innan start!

Då var det dags för långlopp igen! Jag ska springa Stockholm Ultra Maraton med min blinde adept Frank. Vi ska tillsammans med ca 600 andra löpare springa 50 km på en naturskön bana här på gärdet i Stockholm. Några löpare springer 100 km men vi har valt den kortare delen för att skaffa oss lite mer rutin tillsammans.

I år har arrangören valt att starta 50 km löparna 08.30 vilket innebär att det blev tidig väckning. Klockan är i skrivande stund 06.00. Jag mumsar min traditionsenliga lopp frukost pasta och äggröra. Kanske inte det mest näringsfördelaktiga innan men för mig ska det här vara roligt rakt igenom och då ingår ett gott morgon mål!

Frank har efter att vi sprang Stockholm maraton, hans första "mara", sagt att det bästa med det loppet är att han har 100% mer erfarenhet av att springa långlopp än innan. Den här gången kommer han erfara än fler saker.
Vädret denna underbara sommar håller i sig även idag och det väntas bli över 26 grader under loppet. I solen är det säkert mer än så. Det gör det viktigare än vanligt att dricka även innan loppet. Vi hoppas att vår löptid ska bli runt 5,5 timme. Svettiga timmar som kräver salva typ "idomin" under armar, i ljumskar runt och mellan tårna. Solskydd med hög skyddsfaktor och inte att förglömma tejp över bröstvårtorna. Springa med skavsår någonstans är inget jag önskar min värsta fiende. ;)
Ni som läst  inlägget " så blev maratonfesten..." vet att vi blev sena till starten då. :) Idag har vi dubblat vår förberedelsetid på plats och Frank kommer hem till mig i stället.
Då är det bara benen som ska va med oss och ta oss runt banan! ;)

Kan ni kom ut och heja. Banan går delvis ute på Djurgården här i Stockholm. En picknick i det gröna, ex "Djurgårdsbrunns värdshus" är aldrig fel!
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar