söndag 26 januari 2014

Ny intervall med mera backar!

När jag gör nya intervall upplägg provar jag, eller tillsammans med någon eller några av mina klienter, intervallen innan den får chansen att bli "veckans mest plågsamma halvtimme" :) ! Vid dagens test var det två tjejer som var med och såg till att jag fick mig ett riktigt bra löppass!
Så här gjorde vi!:
3 Minuter med 2% lutning med maxfart minus 1 km/h
45 sekunders vila
2 Minuter med 3% lutning maxfart minus 0,5 km/h
30 sekunders vila
1 Minut med 4% lutning på maxfart
20 sekunders vila
Gör detta tre varv utan extra vila mellan intervallerna. 3-2-1-3-2-1-3-2-1
Avsluta med fem*30 sekunder utan lutning med 10 sekunders vila mellan och farten ska vara den högsta möjliga ni klarar.

Maxfart är den högsta fart ni kan hålla under trettio minuter utan att stanna. Jämför gärna hur snabbt ni springer fem kilometer. Gör du 25 minuter på distansen är din maxfart 12 km/h.

Lycka till!
Vi hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar