fredag 31 januari 2014

I Hulkens anda! :)

I mitt jobb som PT ingår såklart möten med en stor skara olika människor. Vi drivs framåt av drömmar, önskemål, fantasier eller något helt annat.

Igår tränade jag Anton. Han är en ung man på 15 år. Vi har tränat två gånger i veckan i en månad. Det syns väldigt tydligt på honom när han börjar bli trött och musklerna är på väg att ge upp. Trodde jag till och med igår! :) Han satt i en magmaskin och började grina illa. Jag skulle precis säga två till. Då ropade han bokstavligen. " Jag är Hulken". Jag såg hur han fylldes med kraft! Snabbt och lätt gjorde han sju repetioner till! Jag log såklart inombords och påminde honom resten av passet vem "han är"!

Vem som än är din förebild. Vad du än vill göra med din träning, ditt jobb eller ditt liv i största allmänhet. Sätt upp ett mål. Gör en plan. För de små målen liksom de stora. Bestäm när du ska vara där. Så har du som Hulk eller bara dig själv en kraft som är större än du någonsin anat! :)

Trevlig helg!
Vi hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar